-آيات برائت از مشركين در چه سالي در چه روزي توسط چه كسي قرائت شد؟
(0)
-لطفاً راجع به آيه قرآن كه مي فرمايد كل من عليها فان و يبقي وجه ربك ذلجلال و الا كرم و گفته شاعر كه مي گويد در هر دو جهان فقط خداي ماند و بس و باقي همگي كل من عليها فانذ توضيح فرمايد ؟(0)
-2-چرا ما مسلمانان در نماز در آيه ي اهدناالصراط المستقيم به صورت جمعي دعا ميكنيم و از ضمير جمع استفاده مي نمائيم ؟(0)
-1- در آيه مباركه { انا انزلناه في ليله القدر } ضمير «ه » در انزلناه به كجا بر مي گردد و استناد آيه به انزال قرآن در كجاي آن مي باشد ؟(0)
-- چرا در قرآن « فيه هدي للمتقين » آمده پس غير متقين چگونه به هدايت برسند ؟(0)
-آيا در مورد عمر و ابوبكر آيه اي در قرآن وجود دارد؟(0)
-فصيح ترين آيه قرآن كدام است؟
(0)
-مقصود از اين آيه كه: «محمّد پدر هيچ يك از مردان شما نيست» چيست؟
(0)
-آيات مختلفي كه بيانگر خلقت انسان است و مثلاً در برخي از آنها خلقت انسان از خاك و در برخي از آب دانسته شده است، چگونه توجيه مي شود؟
(0)
-آيا اين كه در قرآن آمده است: «لن يصيبنا اِلاّ ما كتب الله لنا;(1) هيچ حادثه اي براي ما رخ نمي دهد مگر آنچه خداوند برايمان مقدّر كرده است.» با اختيار انسان سازگار است؟
(0)
-آيات برائت از مشركين در چه سالي در چه روزي توسط چه كسي قرائت شد؟
(0)
-لطفاً راجع به آيه قرآن كه مي فرمايد كل من عليها فان و يبقي وجه ربك ذلجلال و الا كرم و گفته شاعر كه مي گويد در هر دو جهان فقط خداي ماند و بس و باقي همگي كل من عليها فانذ توضيح فرمايد ؟(0)
-2-چرا ما مسلمانان در نماز در آيه ي اهدناالصراط المستقيم به صورت جمعي دعا ميكنيم و از ضمير جمع استفاده مي نمائيم ؟(0)
-1- در آيه مباركه { انا انزلناه في ليله القدر } ضمير «ه » در انزلناه به كجا بر مي گردد و استناد آيه به انزال قرآن در كجاي آن مي باشد ؟(0)
-- چرا در قرآن « فيه هدي للمتقين » آمده پس غير متقين چگونه به هدايت برسند ؟(0)
-آيا در مورد عمر و ابوبكر آيه اي در قرآن وجود دارد؟(0)
-فصيح ترين آيه قرآن كدام است؟
(0)
-مقصود از اين آيه كه: «محمّد پدر هيچ يك از مردان شما نيست» چيست؟
(0)
-آيات مختلفي كه بيانگر خلقت انسان است و مثلاً در برخي از آنها خلقت انسان از خاك و در برخي از آب دانسته شده است، چگونه توجيه مي شود؟
(0)
-آيا اين كه در قرآن آمده است: «لن يصيبنا اِلاّ ما كتب الله لنا;(1) هيچ حادثه اي براي ما رخ نمي دهد مگر آنچه خداوند برايمان مقدّر كرده است.» با اختيار انسان سازگار است؟
(0)

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.

  کد مطلب:47810 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:5

چرا در صحبتها و كنفرانسهاي اهل نظر، هميشه قرآن و مفاهيم آن را قدري سنگين و غير قابل درك و فهم و نامأنوس با انسان جلوه ميدهند; در صورتي كه خداوند، با كاملترين و فصيحترين زبان صحبت نموده است؟

قرآن، كتاب منحصر به فردي است كه همة جهات را ـ كه به طور معمول در يك متن جمع نميشود ـ در خود جمع كرده است، مثل آنكه معجزه بودن قرآن، مانع از آن نشده كه مردم فهم باشد; كتابي كه در هر زمان، متناسبترين كتاب زندگي آن زمان است و ملّتهاي گوناگون را با بهترين شيوه، هدايت ميكند. اين جهتها نشان ميدهد كه قرآن، حقيقتي ذو مراتب (=داراي مرتبهها) دارد. امام حسينميفرمايد: قرآن، چهار مرتبه دارد: عبارت، اشارت، لطايف و حقايق. عبارات آن براي عوام، اشارات آن براي خواص، لطايف آن براي اوليا و حقايق آن براي انبيا است.(كلمات الامام الحسين، مركز تحقيقات باقرالعلوم، ص 551، نشر دارالمعروف.)

در كنفرانسها و مجامع علمي سعي ميشود به بيان مراتبي از قرآن پرداخته شود كه متناسب با سطح فكري اهلنظر باشد; به همين جهت شما توقع نداشته باشيد كه آنچه در محافل علمي، از قرآن مطرح ميشود، همهاش براي عوام نيز قابل فهم باشد، چنانكه نزد معصومين: نيز مرتبهاي از قرآن مطرح است كه در فهم علما و دانشمندان نميگنجد; وانگهي در بسياري از مجامع و كنفرانسها، قرآن را با زباني بسيار فصيح و گويا ارائه ميدهند، به طوري كه ـ تا حد ممكن ـ براي همة مسلمانان قابل فهم و درك باشد.

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.